Budou vedeny pod zemí, nebo nad? O nových křižovatkách ještě není definitivně rozhodnuto, už teď ale budí emoce.
Na dostavbu městského okruhu město nemá, a tak řeší, co bude s dopravou, jakmile se otevře tunel Blanka. Technická správa komunikací proto dostala úkolem vypracovat studii tří staveb, přičemž jedna z nich budí velké emoce. V Hloubětíne mají vyrůst dvě mimoúrovňové křižovatky, jedna v ulicích Kolbenova a Kbelská, druhá na křižovatce ulic Poděbradská a Kbelská. Podle sdružení AutoMat přesně takové, jaké jsou teď U Bulhara.
Až přijde čas, obyvatelé Hloubětína si budou moct stěžovat
„Dálniční most na úrovni oken okolních budov, minimum přechodů, chodci kličkující nevlídnými podchody. Jen na projektovou dokumentaci přitom město vydalo už 100 milionů,“ uvádí sdružení. Náměstek primátora Jiří Nouza uklidňuje, že nic zatím není rozhodnuto. „Jde jen o studii proveditelnosti v té nejobecnější rovině,“ řekl Nouza deníku Metro. „Součástí studie EIA je podmínka, aby byla křižovatka zahloubená, což ta současná není,“ dodává. Zároveň však připouští, že není schopen říct, jak by ve výsledku měly křižovatky vypadat.
Podle sdružení město ale vůbec neřeší to, zda je toto vše vůbec potřeba. „Po Blance se lepí jedna dopravní záplata za druhou, místo aby se přehodnotil dopravní systém Prahy jako celek,“ říká Vratislav Filler z AutoMatu, podle kterého zástupci města i TSK dluží obyvatelům Hloubětína odpovědi na spousty otázek. Například na ty, kdy hodlali obyvatele seznámit s megalomanskými záměry, které s jejich čtvrtí pojali, nebo kdy se budou moci k celé věci vyjádřit? „A má snad AutoMat nějaké lepší řešení?“ kontruje náměstek Nouza. Podle něj se lidé budou moci vyjádřit, až dojde na územní řízení.
Zdroj: Metro, http://www.metro.cz
Foto: Křižovatka U Bulhara | Google Maps