ŘSD si je plně vědomo, že v případě dostavby etapy 511 pražského okruhu nebude úsek vedoucí přes Černý Most kapacitně stačit. Počítá se s jeho rozšířením na tři jízdní pruhy v každém směru, nicméně z vyjádření pana Skoupila z ŘSD (v článku) i jiných odborníků je třeba pro počítanou kapacitu pět jízdních pruhů pro každý směr. Co to pro Černý Most znamená v praxi?
Pokud budou realizovány pouze tři jízdní pruhy, stane se z Černého Mostu největší parkoviště kouřících aut nejen v Praze, ale v celé Evropě. Jinou možností je urychlená příprava rozšíření okruhu na pět potřebných pruhů, což by znamenalo jednu z největších dálnic přímo pod okny našich domů.
Bohužel projekt regionální trasy, která by pražskému okruhu výrazně odlehčila od zátěže nákladní tranzitní dopravy, ŘSD zatvrzele odmítá. Toto řešení nenašlo podporu ani na pražském magistrátu. Černý Most zřejmě z jejich pohledu už zřejmě k Praze nepatří. S tímto se nesmíříme. Lidé z černého Mostu mají stejná práva jako jiní Pražané.
Další informace o aktuálním stavu najdete v následujících videích:
Kudy, kudy, kudy cestička, 1. díl
Kamiony z Prahy do Prahy, 2. díl