Pokud to není známý obchvat nebo hlavní tahy městem, stejně se po Paříži moc kvapně jezdit nedá. Buď stojíte v koloně, nebo jedete úzkou uličkou, nebo obojí. Pařížská radnice ale i tak systematicky snižuje povolené rychlosti, kterými je možné po dvouačtvrtmilionovém městě pod Eiffelovkou jezdit.

V rámci plánu na snížení znečištění a nehodovosti počítá město s rozšířením omezení rychlosti na 30 km/h. Opatření vylučuje hlavní silniční trasy. „Neznamená to, že například po Champs-Elysées se bude jezdit třicítkou,“ upřesňuje Christophe Najdovski, náměstek pro dopravu. „Místo toho, abychom mluvili o rozšíření, jde spíš o obrácení toho, co je dnes pravidlem (50 km/h) a co je výjimkou (30 km/h),“ doplňuje.

Od loňského září se ve třetině ulic hlavního města jezdí třicítkou, je to 560kilometrůsilnic. Paříž je ještě vybavena takzvanými zónami schůzek, kde je rychlost omezena na 20 km/h, v úsecích, kde se chodci, cyklisté a řidiči dělí o vozovku. Na periférii byla rychlost snížena z 80 na 70 km/h v lednu. Vliv rozšíření třicítkových zón na kvalitu ovzduší je však podle radnice nejistý. Opatření má hlavně omezit počet nehod chodců a řidičů jednostopých vozidel. Datum, kdy by se měly další třicítkové zóny objevit, ještě není známo. Není ani upřesněn počet ulic, kterých se to bude týkat.

Zdroj:http://auto.idnes.cz/pariz-omezeni-na-30-km-h-062-/automoto.aspx?c=A140525_220943_automoto_fdv#utm_source=sph.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=clanek-box